Szolgáltatások - Parada Könyvelőiroda Kft

"Akár hiszel benne, hogy képes vagy rá, akár nem – igazad van!”
Henry Ford.
Parada Könyvelőiroda Kft
2080 Pilisjászfalu
Rákóczi Ferenc u. 20.
+36 30 773 7075
VIBER-en is elérhető vagyok

Könyvelőiroda
Kft
Tartalomhoz ugrás

Szolgáltatások:

1. Teljes körű könyvelési szolgáltatás
2. Távkönyvelés
3. Adóbevallás
4. Bérszámfejtés, TB ügyintézés
5. Cégalapítás előtti tanácsadás
6. Magánszemélyek SZJA bevallása
7. Adótanácsadás
8. Egyéni vállalkozás, KATA


1. Teljes körű könyvelési szolgáltatás

Számviteli és könyvelési szolgáltatásunk teljes körű és naprakész a cégalapítás előtti tanácsadástól a folyamatos, napi könyvelési feladatok ellátásán túl kiterjed a zárlati feladatok ellátásáig is, de itt nem áll meg! Igény szerint újrakönyvelést, visszamenőleges könyvelést is vállalunk.

A könyvelés kifejezetten összetett munka, amely számtalan részfeladatot foglal magába. Könyvelő irodánkban többek között az alábbiakat végezzük el, ha minket bíz meg a könyveléssel:

· Rendezzük és könyveljük kimenő és bejövő bizonylatait, banki és pénztári forgalmát.
· Kezeljük ÁFÁ-val kapcsolatos ügyeit, nyilvántartást vezetünk, elkészítjük és benyújtjuk bevallásait.
· Nyilvántartjuk tárgyi eszközeit.
· Elkészítjük az éves beszámolókat, bevallásokat és zárásokat, illetve tájékoztatjuk azokról a törvényes lehetőségekről, amelyekkel optimalizálhatja eredményét.
· Kimutatásokat készítünk a vezetői döntések támogatásához.
· Képviseljük a különféle hatóságok, például a NAV és az OEP előtt.
· Tájékoztatást adunk az utalandó összegekről, az esetleges törvényi változásokról.
· Kapcsolatot tartunk a könyvvizsgálóval.
· Elmaradt beszámolóit, bevallásait pótoljuk.
· Előző évek utólagos könyvelését, feldolgozását is szívesen vállaljuk.

Ezek csupán a legfontosabb tevékenységeink.


Árajánlatkéréssel, időpont egyeztetéssel kapcsolatban keressen minket bizalommal „Ajánlatkérés” űrlapunkon keresztül, vagy bármelyik elérhetőségünkön.



2. Távkönyvelés

A Parada Könyvelőiroda a pilisi térségben, helyileg Pilisjászfalun található, ami a 10-es út felől könnyen megközelíthető. Budapest felől kifelé haladva Solymárt, Pilisszentivánt, Pilisvörösvárt elhagyva Piliscsaba után az első kis falu (mellettünk van Tinnye), de nagyon közel vagyunk a Zsámbéki medence településeihez (pl. Tök, Zsámbék, Perbál, Budajenő), illetve Komárom-Esztergom megye településeihez is (pl. Leányvár, Dorog, Esztergom, Tát).

A modern korral haladni kell, ezért Könyvelőirodánk bevezette, hogy távkönyvelés keretében is vállalja az ország bármely pontján lévő vállalkozás könyvelését. Távkönyvelés esetén a velünk kapcsolatban álló vállalkozás olyan szolgáltatásokban részesül, mintha cége közvetlen közelében lévő könyvelőiroda lennénk, azonban távkönyveléses ügyfeleinknek további kedvezményeket biztosítunk. Távkönyvelés esetén többirányú kapcsolattartás biztosított az igényelt rendszerességgel, akár napi szinten: email, telefon, vagy igény esetén személyes találkozás útján is. Így vállalkozása, cége ugyanolyan szolgáltatásokban részesül, mintha a közvetlen közelében lévő Könyvelőiroda lennénk.


Árajánlatkéréssel, időpont egyeztetéssel kapcsolatban keressen minket bizalommal „Ajánlatkérés” űrlapunkon keresztül, vagy bármelyik elérhetőségünkön.



3. Adóbevallás

Az adótörvények folyamatosan változó és egyre bonyolultabb rendszere miatt szinte minden ember illetve vállalkozás életében fontos szerepet tölt be az adóbevallás szakszerű elkészítése. Ügyfeleink számára teljes körű adóbevallás készítési szolgáltatást nyújtunk, amely az alábbi tevékenységeket foglalja magában:

· Adóbevallás készítés
· Adóminimalizálás
· Felkészítés a NAV ellenőrzésre
· Teljes képviselet az adóhatóságok előtt
· Jogorvoslatok elvégzése az ellenőrzések után

Számunkra fontos, hogy az ügyfeleink a lehető legkevesebb adót fizessék meg ezért személyre szabottan a vállalkozás sajátosságait is figyelembe véve alakítjuk ki az adózásifeltételeket. Ügyfeleink számára naprakész adóbevallást készítünk a legújabb törvényváltozásokat is figyelembe véve. Ügyfeleink vállalkozását felkészítjük a NAV ellenőrzés előtt az ellenőrzés típusához igazodóan. Képviseletet nyújtunk az adóhatósági ellenőrzések során (pl. NAV, Önkormányzat). Az adóbevallás ellenőrzés befejezésével szükség esetén jogorvoslatot nyújtunk, amely magában foglalja az észrevétel és a fellebbezések elkészítését.


Árajánlatkéréssel, időpont egyeztetéssel kapcsolatban keressen minket bizalommal „Ajánlatkérés” űrlapunkon keresztül, vagy bármelyik elérhetőségünkön.



4. Bérszámfejtés, TB ügyintézés

A bérszámfejtés, ahogyan a TB ügyintézés is, a munkáltató kötelessége.

Kiváltképp kisebb cégek esetében érdemes ezeket a feladatokat kiszervezni, hiszen ezeknek a vállalkozásoknak nincs szükségük arra, hogy teljes vagy akár félállásban foglalkoztassanak valakit emiatt. Ezáltal nemcsak a bérköltséget spórolja meg.

Mivel a jogi környezet folyamatosan változik, elengedhetetlenek a továbbképzések. Ezek díjától is megkímélheti cégét.

Bérszámfejtés

Az Ön által küldött adatok alapján elvégezzük a bérszámfejtéshez kapcsolódó feladatokat, vezetjük a munkaügyi nyilvántartást, nyomon követjük a különféle járulékokat, adókat, valamint előlegeket. Természetesen az adatszolgáltatási kötelezettségeknek is eleget teszünk, minden szükséges információt megküldünk a NAV-nak, a KSH-nak, illetve a Nyugdíjbiztosítónak.

Ezen felül könnyen érthető, átlátható formában megosztjuk Önnel az összes, ezzel kapcsolatos adatot, dolgozókra lebontva is megtekintheti az összegeket.

TB ügyintézés

Elintézünk minden szükséges tennivalót, Önnek már nem kell semmiféle adminisztrációval foglalkoznia. A családtámogatási ellátásokhoz és keresőképtelenséghez kapcsolódó adminisztrációt ugyanúgy elvégezzük, mint a kötelező adatszolgáltatást. Elkészítjük továbbá a negyedéves és éves jelentéseket. A Könyvelőiroda a visszaigénylésekkel kapcsolatban is intézkedik.

Bérszámfejtés és TB ügyintézés részletesen:

· Munkaszerződés elkészítése és hosszabbítása
· Dolgozók bejelentése, felvétele és kiléptetése
· Munkáltatót és munkavállalót terhelő adók befizetése és nyilvántartása
· Nyugdíjjárulékokhoz kapcsolódó adminisztráció (bejelentés, OEP nyilvántartás, befizetés)
· Hatósági adatszolgáltatások
· Dolgozók adminisztratív problémáinak megoldása, igazolások kiállítása
· Szerződés szerinti természetbeni és/vagy egyéb juttatások biztosítása (pl.:bérlet, étkezési jegy)
· A munkaviszonnyal létrejött munkaügyi bizonylatok nyilvántartása, megőrzése
· TB ügyintézés: keresőképtelenség és családtámogatási ellátások elbírálásához szükséges adminisztráció, negyedéves és éves jelentések készítése hatóságok felé, visszaigénylések


Árajánlatkéréssel, időpont egyeztetéssel kapcsolatban keressen minket bizalommal „Ajánlatkérés” űrlapunkon keresztül, vagy bármelyik elérhetőségünkön.



5. Cégalapítás előtti tanácsadás

Cége későbbi sikerének érdekében érdemes előre tervezni. Az első lépés az ideális cégforma kiválasztása. Figyelembe vesszük tevékenységét, terveit és lehetőségeit, majd ezek alapján javaslatot teszünk a megfelelő formára. Könyvelőirodánk megad minden szükséges tájékoztatást lehetőségeivel kapcsolatban, hogy Ön felelősségteljes döntést hozhasson.

A cégforma kiválasztása kulcsfontosságú az adózási forma szempontjából. Vállalkozása optimális működéséhez elengedhetetlen, hogy a legkedvezőbb lehetőséget válassza.

Számolni kell a nyereségadóval, az általános forgalmi adóval, a társasági - vagy személyi jövedelemadóval, az iparűzési adóval, valamint a várható bevétel mértékével. Szerencséjére Könyvelőirodánk felkészültsége és tapasztalata már a cégalapítás előtt is rendelkezésére áll.

Mire van szükség a cégalapításhoz?

· A tulajdonos és a tisztségviselők személyi igazolványára, lakcím-, illetve adókártyájára.
· A székhelyet vagy telephelyet biztosító személy írásos hozzájárulására.
· A tevékenységi kör meghatározására, ami alapján kiválasztható a vállalkozás TEÁOR száma.

Ezek alapján az ügyvéd elindíthatja a cégbejegyzést. Igény esetén tudunk Önnek ügyvédet ajánlani.

Ne feledkezzen el a kapcsolódó kötelezettségekről!

Fontos, hogy a bejegyzést követő 8 napon belül vállalkozói bankszámlát kell nyitni, amihez szükségesek az ügyvezető személyi iratai és adókártyája, a cégkivonat valamint a társasági szerződés.

A cégbejegyzés után 15 nap áll rendelkezésre, hogy eleget tegyen a NAV, az OEP, az illetékes önkormányzatok és a KSH felé fennálló bejelentkezési kötelezettségének. Ehhez érdemes már a cégalapítás előtt, de legkésőbb azonnal a megindítást követően megbízni egy könyvelőt leendő cége könyvelésével.


Árajánlatkéréssel, időpont egyeztetéssel kapcsolatban keressen minket bizalommal „Ajánlatkérés” űrlapunkon keresztül, vagy bármelyik elérhetőségünkön.



6. Magánszemélyek adóbevallásának elkészítése (SZJA bevallás)

Ha azt szeretné, hogy hiánytalan és tökéletesen pontos legyen, Könyvelőirodánk szívesen elkészíti Önnek személyi jövedelemadó bevallását. Csak a szükséges iratokat kell rendelkezésünkre bocsátani, minden mást elintézünk Ön helyett.

Amire szükségünk lesz bevallása elkészítéséhez:

· munkáltatói igazolások minden munkahelytől, amelynél az adott évben dolgozott,
· igazolás az egyéb jövedelmekről,
· igazolás a munkanélküli ellátásról,
· amennyiben nem a munkáltató fizette ki, a táppénzről, a GYES-ről és GYED-ről szóló igazolás,
· ha ingatlan eladásból származó bevétele is volt, az ehhez kapcsolódó dokumentumok,
· önkéntes pénztári igazolások,
· bizonylat az év közben befizetett SZJA vagy EHO előlegről,
· a családi adókedvezmény igénybevételéhez a gyerekek neve, adóazonosítója és születési adatai,
· ha vannak részvényei az azokról szóló igazolás.

Ezeken felül, ha szeretne rendelkezni adója 1 %-áról, a kedvezményezett adószámára vagy technikai számára is. Amennyiben a fentieken kívül rendelkezik további jövedelemmel (pl. külföldi jövedelem), ezek igazolása szintén szükséges.


Árajánlatkéréssel, időpont egyeztetéssel kapcsolatban keressen minket bizalommal „Ajánlatkérés” űrlapunkon keresztül, vagy bármelyik elérhetőségünkön.



7. Adótanácsadás

Az adóoptimalizálás minden vállalkozás számára nélkülözhetetlen. Rengeteg pénztől eleshet, ha nem megfelelően intézi adóügyeit. Tudjuk, hogy nem egyszerű kiigazodni a különféle adónemek szövevényes hálózatában. Mi azért vagyunk, hogy a vonatkozó jogszabályok betartása mellett minimalizáljuk a befizetett adót, ezáltal sikeresebbé tegyük cégét.

A tájékozottság elengedhetetlen

A hatályos szabályok ismerete nélkül lehetetlen optimalizálni adóügyeit. Tájékoztatjuk a különféle adózási formákról és az Ön előtt nyitva álló lehetőségekről. Javaslatot teszünk a legideálisabb megoldásra. A Parada Könyvelőiroda ellátja minden információval ahhoz, hogy felelős döntést hozhasson, és hatékonyabbá tegye vállalkozását.

Rendszeresen részt veszünk szakmai továbbképzéseken, így mindig aktuális tudással rendelkezünk, amelyet szívesen rendelkezésére bocsátunk. Jól ismerjük a megoldásokat, amelyekkel megelőzheti, hogy cége fejlődését visszavessék a feleslegesen kifizetett adók.

Ellátjuk képviseletét a hatóságok előtt. Egy vizsgálat alkalmával kulcsfontosságú lehet, hogy felkészült szakemberek képviseljék cége érdekeit.

Ügyfeleinknek ingyen

Fontosnak tartjuk partnereink sikerét, csak így alakíthatunk ki hosszantartó és gyümölcsöző kapcsolatot. Ezért Könyvelőirodánk ügyfelei számára havonta egy alkalommal díjmentesen nyújtunk adótanácsadást.

Külső megkeresés esetén az adótanácsadás díja 5.000.- / óra, minden megkezdett óra teljes órának minősül. Amennyiben a tanácsadást követő 1 hónapon belül szerződéses ügyfelünk lesz az adótanácsadás díját a könyvelési díjból jóváírjuk.


Árajánlatkéréssel, időpont egyeztetéssel kapcsolatban keressen minket bizalommal „Ajánlatkérés” űrlapunkon keresztül, vagy bármelyik elérhetőségünkön.



8. Egyéni vállalkozás indítása, szüneteltetése, megszüntetése, könyvelése

Egyéni vállalkozás indítása már egy órán belül:

Ha már túl van a cégalapítást megelőző tanácsadáson, tájékozódott, hogy melyik vállalkozási forma lesz az Ön számára a legkedvezőbb és ennek alapján úgy döntött, hogy egyéni vállalkozást indít, már csak az marad hátra, hogy kiváltsa egyéni vállalkozását.

Első lépésként szüksége lesz – ha még nincs – egy ügyfélkapus regisztrációra. A regisztrációt bármelyik okmányirodában, kormányablaknál, NAV ügyfélszolgálaton lehet intézni,személyesen.

Ezt követően az egyéni vállalkozás indítása jó esetben szinte teljes egészében elektronikusan történik és a teljes folyamat nagyjából 1-2 órát vesz igénybe.

A teljes bejelentési folyamathoz az alábbi regisztrációk szükségesek:

· területileg illetékes önkormányzatnál vállalkozási engedély igénylése
· székhely szerinti (és telephely, ha az a székhelytől eltérő önkormányzat területén helyezkedik el) önkormányzatnál (pl. Budapesten ez a Fővárosi Önkormányzat) bejelentkezés a helyi iparűzési adó alá
· regisztráció a területileg illetékes kamarához (pl. Budapesten ez a BKIK, pest megyeik esetében a PMKIK)
· NAV bejelentések (tevékenység megkezdése, egyéni vállalkozó nyilvántartási száma valamint biztosítási jogviszony bejelentése, amennyiben pedig számlázó programot használ, az adott számlázó programot is be kell jelenteni)

A bejelentések teljes körű és határidőben történő megtétele nagyon fontos, hiszen vállalkozások esetében a bejelentés elmulasztása vagy határidőn túli megtétele (ami általában 15 napot meghaladó idő) a kiszabható mulasztási bírság mértéke akár 500 ezer forint is lehet.

Egyéni vállalkozás szüneteltetése:

Jelenleg kizárólag az egyéni vállalkozások esetében van mód a szüneteltetésre. Szüneteltetni az egyéni vállalkozást minimum 1 hónapig és a mostani törvénymódosítás értelmében már csak legfeljebb 2 évig lehet. (2018-as adat)

De mit jelent a szüneteltetés?

Gyakorlatilag egyéni vállalkozást szüneteltetni olyan, mint ha megszüntettük volna. Miután a szükséges bejelentéseket megtettük a szüneteltetés tényéről, a továbbiakban (a lezáró bevallások kivételével) semmilyen bevallási, adatszolgáltatási kötelezettségünk nem lesz.

Viszont: ha például KATA-s (kisadózó vállalkozások tételes adója) adóalanyként szüneteltetünk, ezzel nem zárjuk ki magunkat 12 hónapra ebből az adózási formából, szemben azzal, ha megszüntetnénk az egyéni vállalkozásunkat.

Ha ismét szeretnénk folytatni egyéni vállalkozásunkat, egy újabb kör bejelentéssel (ugyan úgy, mint az indításkor) már el is kezdhetünk tevékenykedni.

Egyéni vállalkozás megszüntetése:

Az egyéni vállalkozás megszüntetése hasonló folyamat, mint az indítása. A bejelentések és záró bevallások benyújtása után gyakorlatilag megszűnik a vállalkozásunk. Fontos azonban, hogy a jogerős adótartozások behajtása továbbra is fennáll a magánszeméllyel, szemben.

Lehetőség van a fennálló tartozásokra részletfizetési kedvezményt kérni, bizonyos esetekben pedig azok részbeni vagy teljes elengedését is kérhetjük. Természetesen garancia nincs rá, hogy ezt meg is kapjuk az adóhatóságtól.

Egyéni vállalkozás könyvelése:

Egyéni vállalkozó végezheti saját maga is könyvelését, ha az éves árbevétele 10 millió Forint alatt van, amivel látszólag pénzt takarít meg. De hosszútávon egészen biztos, hogy ez így többe fog Önnek kerülni, mint ha profira bízná.

Tegyünk egy próbát az alábbi kis tesztünkkel:

· Mit gondol, kell-e Önnek külön vállalkozói bankszámlát nyitnia?
· Tudja Ön, hogy mely hatóságokhoz és milyen bejelentéseket kell megtennie?
· Tudja-e, hogy mikor, milyen gyakorisággal és milyen típusú bevallásokat kell benyújtania és azokat mely hatóságok részére?
· Tudja Ön, hogy mikor és hogyan kell EU-s adószámot igényelnie?
· Tudja-e, hogy milyen költségeket számolhat el a vállalkozásában?
· Tudja Ön, hogy vannak olyan költségek, melyeket igazolás, számla nélkül is elszámolhat a vállalkozásában?
· Tudja-e, hogy mi a különbség a tételes és a vállalkozói adózás között?
· Tudja Ön, hogy mi számít bele az adott évi bevételeibe?
· Tudja-e, hogy hogyan kell a járulékait kiszámolni és arról a bevallásokat benyújtani a NAV-nak?
· Tudja Ön, hogy milyen adóoptimalizálási lehetőségekkel élhet évközben a vállalkozásában, illetve, hogy az év végi bevallás elkészítésénél milyen bevételt csökkentő kedvezményeket vehet figyelembe?

Még nagyon sok ilyen kérdést írhatnék, de ha legalább ezekre igennel tudott válaszolni, még akkor is marad egy ütős érvem:

Ha esetleg mi hibázunk – mert emberek vagyunk – nekünk van szakmai felelősség biztosításunk, ami lehetővé teszi, hogy egy esetleges NAV bírság ne a vállalkozását sújtsa, mi álljuk a bírságot. Ez a lehetőség az Ön számára nem biztosított.

Vállaljuk továbbá elmaradt bevallások pótlását, hibás bevallások javítását is.


Árajánlatkéréssel, időpont egyeztetéssel kapcsolatban keressen minket bizalommal „Ajánlatkérés” űrlapunkon keresztül, vagy bármelyik elérhetőségünkön.

Könyvelőiroda Kft
"Akár hiszel benne, hogy képes vagy rá, akár nem – igazad van!”
Henry Ford.
Vissza a tartalomhoz